Ja ja we zijn er. maar ff wennen

19 mei 2017 - Camps Bay, Zuid-Afrika

IMG_5480Woensdag waren we netjes vertrokken in Düsseldorf. We mochten met 28 graden a\l wennen aan de temperatuur. Lekker hoor, helemaal ingesteld op de herfst in Zuid Afrika ;-).  Overigens was dat warme weer met de tussenstop in Londen al snel over. Engeland presenteerde zich typerend: regenachtig en kil. Gelukkig had Heathrow een prima pub waar we, in afwachting van onze vlucht, een 'Belgisch'  biertje konden drinken :-). Met een jolige bui (tenslotte hoefden we niet te sturen....was ook beter van niet) zijn we overgestapt naar een grote broer van British Airways en vertrokken naar Kaapstad. Dat zo'n vliegtuig nagenoeg vol zit blijft toch apart. Zeker als je weet dat ze zeker 2x per dag naar Afrika vliegen.

Eenmaal aan boord werd ons al direct meegedeeld dat de Boeing een technisch defect had........het entertainmentsysteem deed het niet correct :-). Daardoor hadden we wel tijd om met onze stoelgenoot kennis te maken: een Zuid Afrikaan die na 6 maanden terug ging naar huis, maar vast overtuigd was om terug naar Houston of Duitsland ?? te gaan. Of de natuur in Africa niet mooier was? Ehhh, welke natuur? Zou je dan blind worden voor de schoonheid van je eigen land?

De vlucht naar Kaapstad ging voortvarend. Rustig maar wel lang. Tjonge, 11 uur op zo'n stoeltje is geen sinecure. Je wenst dat je het formaat hebt van een Aziaat. Bij aankomst mochten we ons eerst uitvouwen......

Eenmaal door de douane was dit echter snel vergeten. Een heerlijke kop echte koffie op het vliegveld, een beetje ruzie maken met 3 geldautomaten en op weg met onze gehuurde auto......waar het stuur aan de verkeerde kant zit. Toch ff wennen hier.

Wat overigens ook wennen is, is dat de bewegwijzering op de snelwegen niet zo Europees is. Zelfs zo'n eerste stukje naar het zuiden van Kaapstad rijdt toch niet helemaal soepel. Maar goed, voordeel is dat je extra veel van het land ziet. We werden al direct geconfronteerd met de townships. Weer ff wennen dus.

IMG_5495Vervolgens komen we via het zuiden Kaapstad binnen. Via Hout Bay langs de kust naar Camps Bay. Direct worden we gegrepen door de schoonheid hier! Wauw, dat belooft wat voor de komende weken.

Met de lunchstop worden we ook gegrepen door de locals. Deze proberen je op alle manieren een paar Rand armer te maken. Of het nu is met zelfgemaakte kunst of de hulp voor het parkeren. Nou ja, we hebben onze bijdrage geleverd. Er zijn denk ik wel een paar Afrikanen gelukkiger geworden.....d'r vanuit gaand dat ze het geld eerlijk verdeeld hebben.

WP_20170518_17_51_11_ProAangekomen op onze eerste B&B konden we nog net genieten van de ondergaande zon. Alweer zo'n fantastische ervaring. Vervolgens te voet, jawel, naar het 1,5 km verderop gelegen centrum van Bakoven. Genieten van een betaalbare en degelijke maaltijd en uiteindelijk behoorlijk moe naar ons bedje. Heerlijk!

Wordt gelukkig vervolgd.

1. Henny:
    hoi hoi,
    Leuk eerste verslag. De stemming zit er al goed in bij jullie.
    Op naar het volgende avontuurlijk dagje.
    Groetjes,
    Henny
  2. FAULHABER:
    Hallo Mark en hans,

Fijn hoor jullie verslag gelezen en foto's gezien.Wij hopen dat alles goed gaat
    Groetjes van Ma en Pa Faulhaber.
  3. Annemarie:
    Hey Mark en Hans,

Het avontuur is begonnen!
    Leuk dat jullie bloggen en foto's plaatsen. Ik ga jullie volgen.
    Veel plezier samen!

Groetjes,
    Annemarie
  4. William:
    21 mei 2017
    Hey globetrotters/Afrik-boy's,
    Goed te lezen dat de eerste ervaringen soepel waren. Zie reikhalzend uit naar jullie vervolg verhalen en vooral ook foto's !! Enne... Hans-boy je weet het hè!! Selfie-big-5 conform afspraak!!
    Verplicht genieten!!
    Suc6, William